Marketingansvarlig

Har du stor analytisk viden, et kommercielt mindset og erfaring fra datadrevet marketingarbejde?

Virksomheden

Color Line A/S er Norges største – og et af Europas førende – rederier, som hvert år fragter mere end 4,3 mio. gæster rundt i rederiets seks skibe på de fire internationale ruter mellem Danmark, Norge, Sverige og Tyskland. Det danske selskab i Hirtshals varetager over 50 % af koncernens passagerer, samt flere koncernfunktioner inden for lager, logistik, fødevareproduktion samt Cargo og speditionsopgaver. Læs mere her.

Jobbet

Du får personaleansvaret for et marketingteam på 3 dygtige kollegaer, som ser frem til at samarbejde med dig og sparre omkring gode ideer og udviklingen af marketingpotentialet i et konkurrencepræget marked. Desuden vil du have et tæt samspil med flere eksterne partnere, hvor du er ansvarlig for samarbejdet og indgåede aftaler.

Som marketingansvarlig får du et tæt samarbejde på tværs af organisationen. Det kræver en tæt dialog og din fornemmelse for hvilken markedsføring, der skaber salget. Du arbejder derfor hands-on og på taktisk niveau, når du initierer forskellige salgstiltag, der fører kunderne til Color Lines kanaler - hele tiden med det mål for øje at skabe salg.

Som marketingansvarlig vil du have fokus på at skabe indsigt på baggrund af tilgængelige data og omdanne denne viden til konkrete kommercielle tiltag og salgsfremmende aktiviteter. Af andre konkrete opgaver kan nævnes:

  • Godkendelse af kampagnebudgetter, indkøb og gennemførelse af månedlige budgetopfølgning.
  • Sikre faglig prioritering og fremdrift.
  • Udarbejdelse af marketingplaner og ansvarlig for overordnet aktivitetsplanlægning for DK og NL.
  • Tilrettelæggelse og eksekvering af nyhedsbreve.

Jobbet er i Hirtshals.

Din profil

Du kommer med en relevant længere videregående uddannelse og minimum 2-3 års erfaring fra en lignende stilling. Du brænder for at arbejde med analyse af data, afdække sammenhænge og se trends i datamængder fra forskellige kanaler. Du formår at have en kritisk tilgang til data og evner at kombinere dette med en solid forretningsforståelse og kommerciel interesse. Du har erfaring fra datadrevet marketingarbejde og digital kommunikation, samt erfaring med online kommunikation, SoMe og marketing- og medieanalyser og evaluering.

Som person er du udadvendt, proaktiv og engageret. Du kan lide at begå dig på tværs af organisationen. Din erfaring kombineret med en struktureret og analytisk tilgang gør, at du mestrer både det taktiske og implementeringen, og du er med, hvor det sker. Med lige dele energi og analytiske evner formår du desuden at argumentere for dine valg, sige til og fra og agere en stærk sparringspartner for dine kolleger i organisationen.

Du har stort kendskab til Office-pakken, herunder navnlig Excel. Desuden er kendskab til CMS, BI eller Data Warehouse en fordel, samt at du kan begå dig både på dansk og engelsk.

Du tilbydes

Et udfordrende og alsidigt job i en dynamisk virksomhed. Du vil indgå i et team af entusiastiske kolleger med et uformelt arbejdsklima og gode medarbejderforhold, hvor du selvstændigt får muligheden for at præge din hverdag, samt stor mulighed for både personlig og faglig udvikling.

Søg stillingen


Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK