Marketingchef

Er du den skarpe marketingchef, som brænder for branding og marketing i alle dets facetter? Så har NORDJYSKE Medier et spændende job med stort ansvar og mange muligheder.

Virksomheden

NORDJYSKE Medier har leveret nyheder siden 1767 og er dermed den næstældste medievirksomhed i Danmark.

NORDJYSKE Medier har udviklet sig meget i dette årtusind. Der anvendes stadig mange kræfter hver dag på at udgive en god avis, men NORDJYSKE Medier arbejder også med meget mere end avis, dette gøres i respekt for de ændrede medievaner, nordjyderne har fået som følge af de mange nye muligheder, der er kommet.

Nogle af de nye medier har virksomheden selv skabt. For eksempel Danmarks første 24 timers tv-kanal, 24NORDJYSKE, som har sendt døgnet rundt siden 1. september 2003. Samme år blev de berømte for at skabe verdens første integrerede mediehus. Det betyder, at redaktionen producerer nyheder til alle medier: dagblad, ugeaviser, radio, tv, internet og mobile tjenester.

NORDJYSKE Medier står bl.a. bag NORDJYSKE Stiftstidende, ugeaviser, Danmarks første 24 timers tv-kanal, 24NORDJYSKE, radio og en række livsstilsmagasiner. Derudover har virksomheden et stærkt digitalt fokus og en lang række andre aktiviteter og nye forretningsområder på både B2C- og B2B-området.

Læs mere om virksomheden her.

Jobbet

Som marketingchef får du ansvaret for, at NORDJYSKE Medier har en unik, moderne profil og synlighed i Nordjylland. Du skal sikre og udbygge det NORDJYSKE brand og skabe en sammenhængende visuel identitet på tværs af NORDJYSKEs mange brands som f.eks. ANR, aalborg:nu og nordjyske.dk.

De primære arbejdsopgaver er:

  • udarbejdelse af branding- og markedsføringsstrategi i henhold til den overordnede strategi og ønskede positionering
  • planlægning, koordinering og eksekvering af NORDJYSKE Mediers samlede branding- og markedsføringsindsatser
  • projektledelse af marketingsrelaterede aktiviteter på tværs i koncernen, men også som support til de enkelte funktioner.

Desuden skal du lede, udvikle og implementere den samlede brandingindsats på tværs af de mange produkter og på tværs af alle distributionskanaler, såvel digitale som analoge. Du skal drive udviklingen af den overordnede brandingstrategi og sikre, at NORDJYSKE Medier udlever hvert enkelt produkts potentiale og opnår den ønskede position i markedet.

Det forventes, at den nye marketingchef sætter et højt fagligt og strategisk niveau for markedsføring, eksekverer og foretager systematisk evaluering af aktiviteterne, så der sikres bedst muligt ROI.

Herudover får du ansvaret for optimering af marketingbudgettet, crosspromotion og tilstedeværelse på de sociale medier med henblik på at skabe trafik- og leadgenerering.

En stor del af afdelingens opgaver består desuden i at koordinere, forfatte, opsætte og udsende annoncer, nyhedsbreve og flows til de mange modtagere af nyhedsbreve.

Marketingafdelingen består af 3 medarbejdere og flere løstkoblede leverancepersoner. Stillingen har reference til kundedirektøren.

Din profil

Du har en relevant uddannelse inden for salg og marketing og flere års dokumenteret relevant erhvervsmæssig erfaring hermed. Det er vigtigt, at du kan skabe sammenhæng og overblik, og at du er samarbejdsorienteret og kan lide at lede et team.

Du er kundeorienteret og har målgruppen for øje i alt, hvad du foretager dig, og du sikrer en høj grad af kommunikation i koncernen om de mange marketingsaktiviteter.

Som person stiller du høje krav til dine omgivelser, og hos NORDJYSKE Medier stilles der lige så store krav til dig, da det forventes, at du har passion for marketing. Du tænker konstant i emner som strategi, branding, positionering, trafik, kanaler, budskaber og målgrupper og ikke mindst nye veje at nå kunderne i et skiftende medielandskab.

Din marketingsfaglighed kombineret med gode ledelsesevner gør, at du formår at udvikle dit team gennem en struktureret tilgang, så I når de mål, der skal understøtte NORDJYSKE Mediers forretning. Som person er du ambitiøs, løsningsorienteret, professionel, og proaktiv, og du evner at omsætte kundeindsigt til stærke kommunikative budskaber.

Du er kreativ i tanke og handling og mestrer såvel offline som online markedsføring til såvel B2C- som B2B-markederne.

Herudover lægges der vægt på, at du er skarp til skriftlig og sælgende kommunikation, der rammer nerven hos kunderne.

Du tilbydes

En udfordrende karriere med gode muligheder for selv at forme dagligdagen i en af Danmarks største mediekoncerner, som gennemgår en digital transformation i et dynamisk og vækstorienteret marked.

Du får dygtige kollegaer med stor indsigt i branchen, som brænder for det de laver. Gode ansættelsesforhold med løn efter kvalifikationer og pensionsordning.

Søg stillingen


Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK