Marketingchef

Kan du, med digitalt mindset, tage ét af verdens mest moderne medievirksomheder til nye højder?

Virksomheden

NORDJYSKE Medier er kendt for at være en af de mest moderne medievirksomheder i verden med et bredt udbud af medier og en fuldt integreret måde at arbejde på i redaktion, salg og produktion. Virksomheden udgiver dagbladet NORDJYSKE Stiftstidende og 26 lokale ugeaviser.

NORDJYSKE Medier står bag Danmarks første 24 timers tv-kanal, 24NORDJYSKE, websitet nordjyske.dk, en række nærlokale websites og tre radiostationer. Desuden står virksomheden for distribution af aviser og reklamer i Nordjylland gennem NORDJYSKE Distribution.

I nyere tid er deres fokus udvidet til at omfatte flere digitale aktiviteter. NORJYSKE Medier udgiver nyhedsbreve til erhvervslivet i både Danmark, Sverige og Norge og Jubii.dk, som er et digitalt medie der omhandler fritid og underholdning.

NORDJYSKE Medier leverer indhold til nordjyder samt annonceeffekter til annoncører. I løbet af en uge er virksomheden i kontakt med fire ud af fem nordjyder, og 66 procent af alle nordjyder benytter hver dag et eller flere af virksomhedens medier.

Læs mere om NORDJYSKE Medier her.

Jobbet

Som marketingchef får du ansvaret for, at NORDJYSKE Medier har en unik, moderne og synlig profil i Nordjylland. Du skal sikre og udbygge virksomhedens corporate brand og skabe en sammenhængende identitet på tværs af NORDJYSKEs mange brands som f.eks. ANR, aalborg:nu og nordjyske.dk.

Dine primære arbejdsopgaver omfatter:

  • Udarbejdelse af branding- og markedsføringsstrategi i henhold til den overordnede strategi og ønskede positionering.
  • Planlægning, koordinering og eksekvering af NORDJYSKE Mediers samlede branding- og markedsføringsindsatser.
  • Projektledelse af marketingsrelaterede aktiviteter på tværs i koncernen, men også som support til de enkelte funktioner.

Desuden skal du lede, udvikle og implementere den samlede brandingindsats på tværs af de mange produkter og på tværs af alle distributionskanaler, såvel digitale som analoge. Du skal drive udviklingen af den overordnede brandingstrategi og sikre, at NORDJYSKE Medier udlever hvert enkelt produkts potentiale og opnår den ønskede position i markedet.

Det forventes, at du som marketingchef sætter et højt fagligt niveau for markedsføringen, eksekverer og foretager systematiske evalueringer af aktiviteterne, så der sikres bedst muligt ROI. Du er datadreven i din tilgang til markedsføring, og forstår at omsætte data og indsigter til handlinger og indsatser i markedet.

Herudover får du ansvaret for optimering af marketingbudgettet, tænke og udleve ægte omnichannel-indsatser og optimere vores tilstedeværelse på de sociale medier med henblik på at skabe trafik- og leadgenerering.

Stillingen har reference til kundedirektøren.

Din profil

Vi forventer, at du kan drive en ambitiøs vækstplan inden for de forskellige brands i Nordjyske medier. Din succes bygger på et fundament af godt digitalt mindset, datadrevne beslutninger, forretningsforståelse, kundekontakt og ikke mindst nærværende, engageret og proaktiv ledelse – alle væsentlige fokusområder, når virksomheden skal realisere en optimal og langsigtet positiv udvikling.

I tæt samarbejde med direktionen og den øvrige organisation eksekveres strategiplaner på tværs af koncernens brands, således at der skabes langsigtet vækst. Stillingen er fysisk placeret på hovedkontoret i Aalborg.

Du er kundeorienteret og har målgruppen for øje i alt, hvad du foretager dig, og du sikrer en høj grad af kommunikation i koncernen om de mange marketingsaktiviteter. Det er vigtigt, at du kan skabe sammenhæng og overblik, og at du er samarbejdsorienteret og kan lide at lede et team.

Som person:

  • Stiller du høje krav til dine omgivelser, og hos NORDJYSKE Medier stilles der lige så store krav til dig, da det forventes, at du har passion for marketing.
  • Tænker du konstant i emner som strategi, branding, positionering, trafik, kanaler, budskaber og målgrupper og ikke mindst nye veje at nå kunderne i et skiftende medielandskab.
  • Er din gennemslagskraft qua din store faglighed inden for marketing.

Din marketingsfaglighed kombineret med gode ledelsesevner gør, at du formår at udvikle dit team gennem en struktureret tilgang, så I når de mål, der skal understøtte NORDJYSKE Mediers forretning. Som person er du ambitiøs, løsningsorienteret, professionel, og proaktiv, og du evner at omsætte kundeindsigt til stærke kommunikative budskaber.

Du er kreativ i tanke og handling og mestrer såvel offline som online markedsføring til såvel B2C- som B2B-markederne. Herudover lægges der vægt på, at du er skarp til skriftlig og sælgende kommunikation, der rammer nerven hos kunderne.

Du tilbydes

En udfordrende karriere med gode muligheder for selv at forme dagligdagen i en af de mest moderne medievirksomheder i verden med et bredt udbud af medier og en fuldt integreret måde at arbejde på i redaktion, salg og produktion. Du har mulighed for at sætte dit præg på en digital transformation i et dynamisk og vækstorienteret marked.

Du får dygtige kollegaer med stor indsigt i branchen, som brænder for det de laver. Gode ansættelsesforhold med løn efter kvalifikationer og pensionsordning.

Søg stillingen


Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK