Marketing- og sourcingchef

Kan du stå i spidsen for optimering og udvikling af virksomhedens produktsortiment, sourcing og markedsføring? Hos G. Funder får du mulighed for at sætte dit eget aftryk på og bidrage til virksomhedens fortsatte vækst.

Central position som en del af ledergruppen

Med reference til den administrerende direktør bliver du ansvarlig for en mindre afdeling, hvis opgave er at optimere og videreudvikle G. Funders produktportefølje inden for reb & snor, koste & børster, malergrej, rengøringsartikler samt isenkramprodukter. Du sikrer, at allerede eksisterende produkter holdes opdaterede og lever op til de gældende standarder og godkendelser, og samtidig er du tovtrækkeren på udviklings-projekter. Aktuelt er der fokus på at udvikle bæredygtige, ”grønne” produkter inden for specielt rengørings-artikler, hvorfor dette område skal prioriteres.

I dit daglige virke skal du:

  • samarbejde tæt med produktcheferne fra Lemvigh-Müllers sourcing- og markedsorganisation, som har ansvaret for produktområderne VVS, el, værktøj og tekniske produkter
  • varetage ansvaret for både sourcing, kommunikation- & markedsføring af produktsortimentet, samt ledelsesansvar for pt. en medarbejder i din afdeling – men det vil være nødvendigt at udvide afdelingen med yderligere medarbejdere på sigt
  • holde dig orienteret om markedsudviklingen på både kunder og konkurrenter, så du sikrer den optimale produkt- & markedsføringsstrategi, og vækstmål kan indfries.

Med baggrund i markedsundersøgelser og konkurrentovervågning sammensætter du de rette produkt-sortimenter, koncepter og anskaffer de rette kvalitetsprodukter til konkurrencemæssige priser. Det bliver med andre ord dig, der sørger for, at G. Funders er first-mover, når det gælder markedstrends og produktnyheder.

I tæt samspil med afdelingens medarbejdere og kollegaer bliver dine arbejdsopgaver at:

  • specificere tekniske krav til leverandører
  • afsøge leverandørmarkedet og finde de rigtige samarbejdspartnere til både sortiment-, sæson-, spot- og kampagnevarer
  • indhente vareprøver, konkurrencedygtige kostpriser og minimere/optimere MOQ’er på nye spændende produkter
  • optimere timing på indkøb/lageropbygning i forbindelse med produktnyheder, kampagner og sæsonvarer, så dette matcher kundernes deadlines og planer
  • udvikle kundekoncepter, emballager og display, samt shop-i-shop løsninger
  • løbende udvikle og optimere website/webshop, samt den digitale markedsføring
  • udvikling og produktion af anden markedsføring som brochurer, prislister, annoncer mm.

Din base er i Kolding, hvor virksomheden er placeret i selvstændige lokaler i sammenhæng med Lemvigh-Müllers hovedkontor, og du kan forvente 20-30 rejsedage om året.

Resultatorienteret profil med drive

Du kommer fra en tilsvarende stilling med bredt kendskab til byggematerialebranchen, DIY-markedet eller Retail-segmentet og har ledelseserfaring. Du har desuden erfaring med internationale samarbejdspartnere – også fra Fjernøsten. Du har derudover en relevant uddannelsesmæssig baggrund og formår at omsætte data til brugbare markedsanalyser.

Vigtigst er, at du er kundeorienteret, har økonomisk indsigt og har veludviklede forhandlingsevner. Du besidder en helt naturlig pondus, og med din ligeværdige kommunikation er du i stand til at samarbejde med både kollegaer i huset og eksterne samarbejdspartnere, hvorfor du selvfølgelig også behersker engelsk i både skrift og tale.

Et spændende og selvstændigt job i en ambitiøs virksomhed

Du tilbydes et alsidigt job, hvor du bliver en vigtig nøglemedarbejder med stor indvirkning i en organisation, hvor der er rig mulighed for at byde ind med nye tiltag.

Søg stillingen


Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK