Arbejdsmiljøchef

Vil du sætte den fremtidige dagsorden for arbejdsmiljø i STARK i Danmark og dermed skabe en tydelig arbejdsmiljørolle til gavn for kolleger, kunder og samarbejdspartnere?

Jobbet

Det er ledelsens ønske, at arbejdsmiljø spiller en endnu mere synlig og dagsordensættende rolle i STARK. Det skal bl.a. ske ved strategisk fokusering og tydelig prioritering af indsatser og arbejdsmiljørolle. Som arbejdsmiljøchef vil du blive den centrale rolle på denne rejse, og du får dermed ansvaret, når det kommer til at fremme og sikre, at Health & Safety er nøgleprioriteter i organisationen, uanset om det involverer kolleger, kunder eller samarbejdspartnere.

Du skal med din store ekspertise støtte afdelingerne i at skabe et ulykkesfrit arbejdsmiljø og sikre, at Groups politikker og procedurer er implementeret i hele den danske organisation. Du får ledelsesmæssig reference til den danske HR-direktør, samt faglig reference til Group Head Health and Safety.

Dine opgaver spænder bredt, og vil bl.a. blive at:

  • lede kontinuerlige forbedringer i hele organisation inden for Health and Safety området.
  • sikre best practice og samarbejde mellem forretningerne for at understøtte behovet for en klar og tydelig arbejdsmiljøprofil.
  • implementere procedurer for Groups arbejdsmiljøstandarder.
  • lede, organisere og supportere arbejdsmiljørepræsentanter, samt de eksterne fagorganisationer.
  • kontakte myndighederne og andre eksterne samarbejdspartnere.
  • sikre korrekt og rettidig rapportering af skader til forsikring, myndigheder, STARK Group og andre interessenter.
  • uddanne organisationen inden for arbejdsmiljøområdet, herunder gennemføre lokale interne audits.
  • følge op på afvigelser vedrørende arbejdsmiljø.
  • overvåge national lovgivning om arbejdsmiljø, evaluering og implementering, hvor det er relevant.
  • samarbejde med leverandører om fx sikker emballage, ergonomiske løsninger og andre forbedringer til gavn for kunder og medarbejdere.
  • rapportere månedlige arbejdsmiljødata til STARK Group og andre interessenter.

For at få succes forventer vi, at du

.. kommer med 5 til 10 års succesrig erfaring fra en lignende rolle, hvor der også har været fokus på forandringsledelse - ideelt set i den private sektor og gerne fra transportbranchen, engroshandel, detailhandel eller byggebranchen.

Du har en videregående relevant uddannelse, suppleret med gennemførelse af en national arbejdsmiljøuddannelse. Du kommer med kendskab til certificeringssystemer, primært ISO 45001 og ISO 14001, hvor du med fordel også har erfaring som auditor. Herunder har du et solidt kendskab til arbejdsmiljølovgivningen og dermed erfaring med håndtering af juridiske spørgsmål.

Du forstår, trives og evner at navigere i en stor ambitiøs organisation, og du skal kunne begå dig i forskellige fora og netværk for at fremme dagsordenen. Du har gode kommunikationsevner, og du ser etableringen af gode relationer og samarbejde, som et must for at opnå succes. Du er fleksibel og tilpasser dig – altså nyder du variation og forandringer.

Du baserer din dagligdag på ordentlighed, proaktivitet, struktur, involvering og beslutningskraft. Du har en robusthed med en evne til at se muligheder, hvor andre måske ser udfordringer. Du har gode analytiske evner og forstår at tænke i helheder og på tværs af organisationen.

En rolle, der gør en forskel

For den rigtige kandidat, der vil med på denne spændende rejse i en stærk vækstorienteret og international virksomhed, er fremtidsmulighederne store. Samlet set indebærer denne stilling en fantastisk spændende mulighed for at udvikle sig fagligt, ledelsesmæssigt og personligt i takt med virksomhedens udvikling, samt sætte sit store præg på STARKs fremtidige arbejdsmiljøområde og derigennem skabe positive resultater for både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Søg stillingen