Sourcing Manager med god forretningsforståelse

Har du erfaring med indkøb fra en produktionsvirksomhed, og vil du være med til at videreudvikle indkøbsfunktionen i en spændende nordjysk virksomhed, så den ikke bare matcher aktuelle behov, men også er på forkant med fremtiden?

Du er med til at løfte indkøbsfunktionen og sikre fundamentet for den fremadrettede vækst

Som Sourcing Manager får du det overordnede ansvar for indkøbsfunktion - strategisk som operationelt. Du refererer til produktionsdirektøren og dit team består af 2 dygtige indkøbere, som du har det ledelsesmæssige ansvar for.

Dine ansvarsområder i jobbet er:

  • Leverandørforhandlinger - direkte og indirekte
  • Kontinuerligt arbejde med de 7 logistikmål – også kaldet de 7 R’er
  • Rapportering
  • Deltagelse i tværorganisatoriske projekter internt og I koncernen
  • Ansvarlig for lagerværdi samt ukurans og ”slow moving goods”
  • Implementering af effektivitets tiltag eks. nedbringelse og forbedring af leveringssikkerhed
  • Deltagelse i produktudviklingsteamet
  • Implementering af processer og systemer.

Proaktiv og passioneret med erfaring fra produktionsvirksomhed

Du har mindst 3-5 års erfaring fra en lignende stilling, eks. som indkøbschef eller strategisk indkøber, og du har også gerne erfaring med lager/logistik fra en produktionsvirksomhed.

Du er analytisk og tilgår dine arbejdsopgaver med stor ansvarlighed, systematik, struktur og høj arbejdsmoral. Du er en stærk forhandler, der får det maksimale ud af situationen, og som opbygger langvarige relationer til dine leverandører igennem tillid og troværdighed. Du vinder respekt i en organisation igennem din positive, fleksible og uhøjtidelige adfærd og din evne til at gå i dialog med kollegaer på alle niveauer. Du besidder et højt drive, du motiveres af at skabe synlige resultater, og du trives i en dynamisk virksomhed.

Du er analytisk og har let ved at forstå og håndtere komplekse problemstillinger. Du er resultatorienteret, har godt købmandskab og yder gerne en ekstra indsats for at nå dine mål. Du er kreativ og evner desuden at tænke nyt.

Som person er du kendetegnet ved en løsningsorienteret tilgang til opgaverne. Du er god til at planlægge, strukturere og koordinere, og du kan overholde deadlines og arbejder proaktivt med fokus på løsninger. Du kan håndtere mange opgaver på én gang og trives i en travl hverdag, hvor du har forståelse for, at gode samarbejdsevner er en væsentlig forudsætning for succes i jobbet. Sidst men ikke mindst har du fokus på motivation og arbejdsglæde i forhold til dine medarbejdere.

Du har erfaring med KPI-styring, er stærk i Excel, og du har kendskab til ERP (gerne NAV). Desuden behersker ud engelsk i både skrift og tale.

Bliv en del af en succes-virksomhed med mulighed for at gøre en forskel

Du vil få en unik mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt i takt med virksomhedens udvikling. Du bliver en del af en afdeling, som allerede i dag er en succes. Desuden får du:

  • Frihed under ansvar i en virksomhed med stærke kulturværdier, hvor der er stort fokus på medarbejdertrivsel
  • Dedikerede kolleger, der alle bidrager til virksomhedens udvikling
  • Gode udviklingsmuligheder.

Søg stillingen