Kommerciel chef, Key Account Management

Med din dynamiske drivkraft og et kommercielt mindset har du et naturligt og instinktivt fokus på vækst og relationsopbygning! Du sætter dermed kursen og bliver ansvarlig for fortsat vækst i mediehuset.

Med det overordnede ansvar for Key Account Management, engagerer og intensiverer du en ny overordnet markedsstrategi målrettet mod de største annoncører i landet

Som kommerciel chef får du det kommercielle og ledelsesmæssige ansvar for Key Account Management organisationen, som i øjeblikket består af 6 medarbejdere. Teamet i Key Account sælger på tværs af alle produktenheder til koncernens største kunder. Du får dermed en nøglerolle, som hovedansvarlig i dialogen og etableringen af årsaftaler og rammeaftaler med de største annoncører og mediebureauer i Danmark. Derudover kommer du også til at arbejde kontinuerligt og professionelt over imod de største af Jysk Fynske Mediers kunder.

I takt med at markedet og annoncørernes behov ændrer sig, skal der ske en transformation af strategien, organisationen, kompetencerne og produkterne. Det er derfor en forudsætning, at du som kommerciel chef har omfattende forståelse for den digitale dagsorden og teknologiens indflydelse – og at du med din viden kan identificere fremtidige forretningsmuligheder.

Med reference til og i tæt samarbejde med Jysk Fynske Mediers CCO, udvikler og eksekverer du markeds- og salgsstrategien, samt identificere relevante beslutningstagere i markedet og udarbejder salgs- og relations skabende kampagner mod disse beslutningstagere.

Dine medarbejdere sidder på hovedhovedkontoret i Odense og kontoret i Aarhus, men du vil opleve en del rejseaktivitet til både København og Aarhus – hvorfor der ikke er noget krav til bopæl.

Inspirerende, motiverende og engagerende kommerciel chef

Du sidder sandsynligvis i en lignende stilling og leder en salgsorganisation med budget- og resultatsansvar. Alternativt er du salgschef og stræber efter dit næste skridt i karrieren. Du har forventeligt en kommerciel uddannelse fx cand.merc., HD eller MBA, så du også har den teoretiske værktøjskasse til at varetage jobbet.

Gennem flere års erfaring har du også opbygget en solid forretningsforståelse inden for salgsledelse og personligt salg, hvor du også har udviklet et naturligt købmandskab. Derfor ved du også, hvordan man driver en professionel Key Account Management-funktion – både internt samt eksternt i markedet. Hertil har du også opnået erfaring med salgsstyringsværktøjer, som fx Pipeline Management, CRM eller lignende relevante værktøjer.

Resultatorienteret, tillidsvækkende, udadvendt, højt drive og karakterfast er blot nogle af de ord, som karakteriserer dig som person – hertil brænder du for at udvikle afsætningsplatformen.

Bliv en del af Danmarks næststørste mediehus

Du får en unik mulighed for at blive en del af en anerkendt organisation, hvor du sammen med dine dygtige kolleger skal sælge koncernens samlede medieportefølje til de største annoncører og mediebureauer i Danmark.

Søg stillingen