Kommerciel chef, New Business

Brænder du for at skabe relationer til nye kunder, have effektskabende dialoger og lave opsøgende salg? Og er du generøs med din digitale viden og en stærk rådgivningspartner på tværs af brancher og segmenter?

Nye forretningsmuligheder står øverst på din agenda

Og det skræmmer dig ikke, at du gennem strategisk planlægning, analyse og målrettet håndtering af potentielle kunder bliver resultatansvarlig for et større tocifret millionbeløb i omsætning. Med det overordnede salgs- og ledelsesmæssige ansvar for den nyetablerede New Business-afdeling, der i øjeblikket består af 8 medarbejdere, engagerer og intensiverer du en ny overordnet salgsstrategi målrettet mod de lokale og regionale annoncører i landet.

Dit New Business-team sælger på tværs af alle produktenheder til koncernens lokale og regionale annoncører, og de betjener i dag flere interessante kunder, men med din professionelle indsats vil der skabes yderligere, betydelig vækst.

Dine arbejdsopgaver bliver at møde de nye kunder og sætte deres behov i centrum, men du skal også:

  • Arbejde med større og eksisterende kunder.
  • Udarbejde en go-to-market-strategi.
  • Fortsætte væksten og ”bygge videre” på New Business-afdelingen.
  • Arbejde tæt med øvrige teams i koncernen.

Når du ikke er ude hos kunderne, er din dagligdag på kontoret i Odense og Vejle.

Du er den coachende leder med ansvaret for fire teams med fire Team Leaders i reference, som sidder i henholdsvis København, Odense, Aarhus og Vejle.

Stillingen er nyoprettet, som en del af forretningsstrategien, og du vil referere direkte til salgsdirektøren hos Jysk Fynske Medier.

Inspirerende, innovationsskabende leder, der tør at gå forrest

Vi forventer, at du er en skarp forhandler med et glimt i øjet, og at du har brugt dette i min. 5 år, hvor du har arbejdet med opsøgende salg til store kunder og forhandlet aftaler. Det er ikke vigtigt hvilken branche, du kommer fra, men det er derimod vigtigt, at du er ambitiøs og har betydelig erfaring med ledelse, herunder salgsledelse, og du ved, hvad det kræver, når man skal drive en professionel salgsafdeling.

Som person beskriver du dig selv som:

  • en digital native, der navigerer hjemmevant blandt medieplatforme herunder digitale platforme
  • dedikeret, resultatorienteret og befinder sig godt med at blive målt på omsætning og indsatser
  • den styrende, planlæggende og prioriterende type, der sørger for, at din dag kører optimalt
  • vedholdende, forandringsparat og i besiddelse af en udpræget vindermentalitet
  • positiv af natur, social og kan bidrage til den gode team-ånd.

Du har en solid forretningsforståelse og en strategisk tilgang til de salgscases, som du arbejder med. Slutteligt er du en erfaren bruger af Office-pakken, særligt Excel. Og du ved, at din dagligdag er nemmere, når du bruger CRM-systemer, styrer med KPI’er og bruger diverse salgsstyringsværktøjer til pipeline management.

En levende budbringer. En effektiv sælger. Og en stor del af danskernes hverdag …

Du bliver en del af en moderne, anerkendt mediekoncern, hvor du, sammen med dine dygtige kollegaer, er en indirekte del af danskernes hverdag. Din rolle er vigtig i salgsorganisation, fordi virksomheden har store ambitioner og vækstkrav, og for den rette profil vil der endvidere være gode udviklings- og karrieremuligheder fremadrettet.

Søg stillingen