Indkøbs-/logistikassistent

Har du passion for det gode købmandskab? Nu har du mulighed for at udvikle dig og overtage ansvaret for indkøb af eget produktområde

Logistik og godt købmandskab

I jobbet som indkøbs-/logistikassistent kommer du både til at arbejde selvstændigt og som en del af et team. Du vil i højere grad få berøring med flere dele af værdikæden og indkøbsfagets processer. Du køres derfor stille ind i arbejdsopgaverne ved at overtage indkøbsfunktionen på eget produktområde, efterhånden som du får føling med kompleksiteten i markedet. Samtidig arbejder du sammen med en erfaren indkøber, hvilket giver rig mulighed for sparring i det daglige.

Fokus er på tekniske produkter, og der vil til tider være tale om et marked, hvor råvarer, produktion og transport kan være væsentlige ift. pris og leverancesikkerhed.

Dine opgaver lyder som følger:

  • Styring af indkøb og leverancer af et stort udbud af tekniske produkter fra en stor mængde leverandører og logistikselskaber fra alle dele af verden.
  • Ansvarlig for den daglige leverandørkontakt og placering af ordre.
  • Forhandling med fragtfirmaer og leverandører.
  • Overvågning af leverandørerne, herunder om de overholder leverings- og samhandelsbetingelser.
  • Oprettelse af varer og vedligeholde stamdata.

Din hverdag foregår i Storkøbenhavn med beliggenhed tæt på offentlig transport.

Relevant administrativ uddannelse med vægt på indkøb og logistik

Med dine solide IT-færdigheder skaber du et overblik over processen i værdikæden fra leverandør til kunde. Det er derfor vigtigt, at du trives i udviklingen på et dynamisk marked. Du kan derfor nikke ja til, at du arbejder selvstændigt og motiveres af et stort ansvar.

Samtidig forventes det at:

  • du ser muligheder i forandring – både organisatoriske og markedsmæssige.
  • det falder dig naturligt at samarbejde med kollegaer på tværs af faglige skel og landegrænser.
  • du er en god kommunikator i skrift og tale, både på dansk og engelsk.

Det får du

Som indkøbs-/logistikassistent bliver du en del af et danskejet handelsselskab i kraftig vækst. Dette skyldes at der i større grad er behov for virksomhedens produkter, der er nødvendige for den grønne omstilling. Samtidig tager du del i et energisk og handlekraftigt team, hvor du har rig mulighed for personlig selvudvikling som en del af vækstrejsen i virksomheden.

Attraktive fordele:

  • Du får mulighed for selv at præge jobbet i det omfang, du byder ind og tager ansvar.
  • Der tilbydes en attraktiv løn- og ansættelsespakke, der matcher de opstillede krav, herunder sygesikring m.m.
  • Fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejdsdage.

Søg stillingen