Marketingkoordinator til Blåkläder

Bliv en del af en global virksomhed i høj vækst, hvor ansvarlighed i produktionen, tillid og ydmyghed er væsentlige pejlemærker for hele organisationen. Få stor indflydelse på dit arbejde som Marketingkoordinator hos Blåkläder – måske er det dig, vi leder efter?

Bindeled mellem salg og marketing

Blåkläder er i kraftig vækst, og som marketingkoordinator bliver du en integreret del af arbejdet med branding og awareness for virksomheden i Danmark. Sammen med den øvrige del af organisationen bliver du ansvarlig for koordinering af forskellige marketingaktiviteter, events, messer, kataloger og kampagner samt PR. Herudover får du ansvaret for koordinering af pre-sale-materialer, sponsorater, bannere, POS og øvrigt materiale til salgsteamet.

Dit koordineringsarbejde vil konkret indebære:

  • Udarbejdelse af kataloger, magasiner og aviser, korrekturlæsning og distribution
  • Udarbejdelse af artikler og cases i samarbejde med eksternt PR-bureau
  • Sponsorater og sponsorarrangementer, f.eks. Aalborg Håndbold
  • Messeaktivitet
  • Pre-sale-materiale, f.eks. bannere, POS og In-store-materiale
  • Kundespecifikke annoncer og kampagner
  • Nyhedsbrev (eMarketeer) og andre grafiske opgaver
  • Fastlæggelse af marketingbudget.

Mange af opgaverne udføres i samarbejde med den SOME-ansvarlige.

Derudover vil du som marketingkoordinator deltage i salgsmøder, og du vil i nogen grad også have kundekontakt. Det forventes, at du er fleksibel i forhold til opgaveløsningen, og har fokus på at løfte i flok, så teamet som helhed lykkes.

Formelt set refererer du til Blåkläders danske Country Manager, og i det daglige refererer du til kontorlederen.

Grafisk holdspiller med overblik

Vi ser gerne, at du har 3-5 års erfaring fra en lignende rolle med koordinering af salgs- og marketingaktiviteter for en BtB-virksomhed, gerne med erfaring fra håndværksbranchen, fremstillingsindustrien, byggebranchen, industrien eller lign. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne inden for marketing. Derudover er det en fordel, hvis du har grafisk erfaring og viden herom – men ikke mindst en interesse for det. Du har måske også erfaring med eMarketeer eller lignende, og er generelt erfaren bruger af IT.

Du bliver en del af et team på seks kollegaer, og vi forventer derfor, at du er udadvendt og trives med at arbejde teamorienteret. Stillingen indebærer mange deadlines, og det er derfor vigtigt, at du evner at holde mange bolde i luften og kan arbejde systematisk og struktureret.

Du skal kunne læse korrektur på diverse magasiner og artikler, der allerede er oversat til dansk. Derudover skal du oversætte tekster fra engelsk og svensk til dansk – så det er vigtigt, at du har stærke sproglige kompetencer. Desuden er koncernsproget i Blåkläder engelsk.

Her bliver du en del af noget fantastisk!

I jobbet som marketingkoordinator i Blåkläders afdeling i Danmark samarbejder du på tværs af koncernen. Den danske afdeling får backup af en meget kompetent, global marketingafdeling i Sverige, og der er et stort potentiale for at sætte sit eget præg på arbejdet.

Blåkläder er en fremsynet iværksættervirksomhed, der fortsat er familieejet. Dine muligheder er mange, og du kan gå så langt du vil, og udvikle dig, hvis du har viljen, evnerne og udholdenheden til det.

Søg stillingen