Curias rekrutteringsproces

Vi sikrer en effektiv og succesfuld rekruttering af din nye medarbejder ved at arbejde ud fra en særdeles velafprøvet rekrutteringsproces, som er inddelt i seks faser:

  1. Profilafklaring: Vi møder en eller flere repræsentanter fra din virksomhed og udarbejder sammen en opgave- og profilbeskrivelse for den stilling, du ønsker besat. Denne beskrivelse indeholder bl.a. en beskrivelse af virksomheden og stillingen, forventninger til kandidatens faglige kompetencer og personprofil samt succeskriterier og ønskede resultater. Vi fastlægger en tidsplan for hele forløbet, udarbejder et stillingsopslag, som din virksomhed godkender, hvorefter vi annoncer på vores hjemmeside, på Jobindex og LinkedIn eller en lignende jobportal.

  2. Headhunting og search: Vi arbejder opsøgende og effektivt for at finde de bedste kandidater, der matcher opgave- og profilbeskrivelsen. Dette sker gennem vores viden om markedet, netværk på tværs af brancher og arbejdsområder, egen CV-databaseLinkedIn og andre relevante databaser. 

  3. Selection: Vi udvælger de bedste kandidater af de ansøgere, som selv har søgt stillingen. Ligeledes udvælger vi de kandidater, der på baggrund af search-fasen vurderes relevante til stillingen. Curia anvender telefoninterviews med henblik på screening af kandidaterne og får herved et indblik i, hvem de enkelte kandidater er, og hvad de står for, så vi kan sikre, at kun de bedste og mest motiverede går videre i rekrutteringsprocessen.

  4. Test og interview: De relevante og mest egnede kandidater tester vi med en personlighedstest. Vores konsulenter er certificerede i brugen af forskellige testværktøjer, herunder Personality Focus Profile, som er den hyppigst anvendte test hos Curia. Testen bruges oftest til at belyse en persons reaktioner på situationer fra dagligdagen på en arbejdsplads samt den måde, hvorpå de kommunikerer med omverdenen. Curia benytter derudover CfL-Ability Focus Profile. Denne omtanketest er en 12 minutters logisk, analytisk test, der består af 30 opgaver, som tester logisk tænkning hos kandidaten. Disse tests giver et klart billede af kandidaten, og hvorvidt vedkommende er et match i forhold til den udarbejdede opgave- og profilbeskrivelse og din virksomhed. Vi inviterer de udvalgte kandidater til en samtale hos Curia med den ansvarlige konsulent, så vi har mulighed for at vurdere kandidaten yderligere.


  5. Præsentation: Når vi har mødt kandidaterne og set på resultatet af deres personlighedstest, udvælger vi de kandidater, som skal præsenteres for din virksomhed. Vi udvælger typisk en håndfuld kandidater, som vi vurderer til at være de mest relevante for stillingen og din virksomhed. Inden du møder kandidaterne, får du tilsendt en præsentation af hver kandidat indeholdende et overblik over bl.a. kandidatens uddannelse og erhvervserfaring, konsulentens vurdering af kandidaten og deres styrker og svagheder samt resultatet af personlighedstesten. Herudover er også kandidatens ansøgning og CV en del af præsentationen. Vi tilbyder altid at deltage i præsentationen. 

  6. Finalepræsentation og kontrakt: Efter den første præsentation udvælger vi de bedste kandidater i samarbejde med din virksomhed til en sidste og afsluttende finalepræsentation. Vi tilbyder igen at deltage i præsentationen. Inden denne præsentation indhenter vi referencer på de pågældende kandidater og holder dig løbende opdateret omkring processen. Efter finalepræsentationen udvælger din virksomhed den kandidat, som I ansætter i stillingen.

Det er selvfølgelig altid muligt at tilpasse processen til din virksomheds specifikke ønsker og behov, uden at vi går på kompromis med kvalitet og det endelige resultat.

Vi opdaterer dig løbende gennem hele rekrutteringsprocessen og giver dig klar besked omkring status på forløbet. Da det er vigtigt for os at sikre, at samarbejdet mellem din virksomhed og din nye medarbejder bliver en succes, foretager vi desuden en opfølgning både én, to og fire-seks måneder efter ansættelsen.

Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK