Brug sociale medier i din jobsøgning

Hos Curia erfarer vi, at sociale medier bliver en stadig større del af jobsøgnings- og rekrutteringsprocesser. Virksomheder og rekrutteringsbureauer bruger sociale medier til at annoncere jobopslag, og arbejdsgivere vil ofte undersøge de potentielle kandidater på sociale medier, når de skal danne sig et billede af en mulig medarbejder.

Som jobsøgende er det sociale medie LinkedIn især relevant, da mediet er orienteret mod erhvervslivet. LinkedIn henvender sig især til forretningspartnere, kolleger, fagfæller og lignende, og det er designet til at netværke og skabe relationer.

LinkedIn har du mulighed for at have en online profil med dit CV, der er tilgængelig for alle. Dermed giver du potentielle arbejdsgivere og rekrutteringsfolk mulighed for at se det. Hvis du har optimeret din profil, øger du muligheden for, at du bliver headhuntet eller får henvendelser fra en mulig arbejdsgiver.
LinkedIn kan også med fordel bruges til at netværke med andre og skabe nye kontakter inden for din branche gennem LinkedIns mange forskellige grupper. Vi forslår derfor, at du melder dig ind i forskellige faglige grupper og deltager i debatter. På den måde øger du din synlighed over for potentielle arbejdsgivere og kolleger.

LinkedIn er således et godt værktøj, hvad enten du søger nyt job eller blot vil holde kontakten med medlemmer af dit netværk.

Vi anbefaler, at du følger Curia på LinkedIn, da vi løbende opdaterer med nye stillinger og tips og tricks til din jobsøgning.

Outplacement – Vejen til dit næste job

Som en hjælp til dig som jobsøgende har vi i Curia udgivet bogen Outplacement – Vejen til dit næste job. I bogen kan du hente yderligere inspiration til din jobsøgning. Du får bl.a. tips og tricks til at skrive den bedste ansøgning og CV, det at gå til jobsamtale samt inspiration til at opsøge det usynlige jobmarked. 

Køb bogen her

Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK