Kundeservicechef

Med en motiverende og coachende ledelsesstil får du stor indflydelse på den fremtidige udvikling.

Virksomheden

Virksomheden er en markedsledende leverandør af byggematerialer i Danmark og producerer, markedsfører og sælger stærke brands, som er kendt af hele målgruppen.

Virksomheden er ejet af en stor international koncern, der ligeledes er markedsledende i Europa. Virksomheden består af to tidligere selvstændige firmaer med hver deres stærke brand og en transformation er igangsat for at få det bedste fra to verdener i det fortsatte selskab.

Virksomheden beskæftiger ca. 400 medarbejdere fordelt på produktions- og administrationsenheder i hele landet, der hver dag leverer høj kvalitet, sikkerhed og effektiv rådgivning til kunderne. Virksomheden er i rivende udvikling og har mange års erfaring med produktion af højkvalitetsprodukter, der er designet til at modstå danske klimaforhold og leve op til de danske byggestandarder.

Jobbet

Med reference til den adm. direktør indgår du som kundeservicechef proaktivt i Markedsgruppen, som består af salgschefer, anvendelsesteknisk chef samt marketingchef. Du bliver sparringspartner for salgsledelsen og sælgerne vedrørende kunder, priser, aftaler mm.

Du har ansvaret for to interne afdelinger, herunder kundeservicecenteret i Storkøbenhavn, der er den største enhed, og på sigt skal de to afdelinger sammenlægges. Som kundeservicechef står du for den daglige ledelse af kundeservice med fokus på de differentierede krav, som de forskellige kundegrupper stiller.

Du agerer bindeled mellem eksternt salg, produktion, logistik og administration og sikrer en positiv dialog herimellem.

Derudover er dit fokus på:

  • Opfølgning og struktur i relation til bl.a. årsaftaler, rammeordrer og tilbudsopfølgninger
  • Udarbejdelse og styring af prislister
  • Ejerskab og koordinering ifm. implementeringen og brugen af SAP i salgsorganisationen
  • At gå forrest for afdelingen og være klar til selv at tage telefonen, når der er travlt
  • At skabe en fælles dynamisk kultur, hvor alle arbejder mod samme mål
  • At coache, vejlede og udvikle den enkelte medarbejder til at yde sit bedste for fællesskabet.

Din profil

Du har formentlig en relevant videregående uddannelse, og du har tidligere ledet en ordremodtagelse eller et kundeservicecenter i en produktionsvirksomhed, hvorfra du har erhvervet dig nogle års ledelseserfaring. Du forstår vigtigheden af gode kunderelationer, høje kvalitetskrav og effektiv service.

Procesoptimering er for dig en selvfølgelighed, hvor du har øje for forretningen og de øvrige afdelinger. Du påvirker dine omgivelser positivt med dit engagement, og dine stærke kommunikative evner gør dig i stand til at opnå indflydelse.

Du motiveres af at sætte og udvikle det stærkeste hold, hvor din lederstil er coachende og motiverende, så du formår at synliggøre krav og forventninger i forhold til afdelingens mål.

Du begår dig ubesværet på engelsk i både skrift og tale og har desuden IT-kompetencer på superbrugerniveau. Har du kendskab til Intro M3 eller SAP som ERP-system, er det en yderligere fordel.

Du tilbydes

Du får muligheden for at sætte dit præg på virksomhedens fremtidige udvikling i en organisation med fokus på innovation, hvor kulturen er præget af en uformel tone og kort vej fra tanke til handling.

Søg stillingen


Websitet anvender cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website
OK