E-mail Automation Developer med en kærlighed til datadrevne løsninger

Drømmer du om data om natten – eller om at have AI-evner i dit næste liv? Og svarer du datagrundlag, når spørgsmålet falder på succesfuld kundekommunikation og kampagneeksekvering? Hvis du kan svare "I DO" til det og til at have teknisk erfaring og interesse i marketing, er du måske en del af fremtiden hos STEP.

Din rolle hos et bureau i digital fremgang

STEPs ”Data & Intelligence”-team består af 14 dygtige specialister og projektledere (m/k), som udvikler digitale produkter og løsninger til interne forretningsenheder i STEP og Jysk Fynske Medier, samt til bureauets kunder. Du bliver en del af et yderst ambitiøst og udviklingsorienteret team og kommer til at arbejde med de nyeste cloud-teknologier, hvor din rolle og dit ansvarsområde kort sagt bliver at bruge din tekniske viden til at udvikle automatiserede e-mailkampagner, som løfter performance og resultater. Desuden skal du i samarbejde med teamet hjælpe med at indfri virksomhedens mål om at udvikle og optimere adfærds- og trigger-dreven kommunikation ved brug af datakilder gennem hele kunderejsen.


Vi leder efter dig, der kan nå skyerne, når du:

  • tager del i kundedialogen omkring nye udviklingsprojekter og bidrager aktivt til specificering af projekterne sammen med projektledere
  • designer datamodeller til håndtering af permissions- og datadrevent indhold
  • udvikler e-mailkampagner og programmer i automation platform (Oracle Responsys og ActiveCampaign)
  • sikrer integration af datakilder i samarbejde med dataspecialister i teamet
  • optimerer performance ved brug af A/B splittest, analyse og fejlfinding
  • står for drift og vedligeholdelse af kampagner og platforme
  • eksporterer kampagnedata til rapportering hos BI-kollegaerne i teamet
  • dokumenterer de løsninger og kampagner, du udvikler.

Datatype med gode samarbejdsevner og kundeforståelse

Du bliver en del af et tæt samarbejdende team, hvor projekterne ofte kræver indsats fra flere områder både internt i teamet og udadtil mod kunderne. Du skal derfor kunne balancere egne idéer med andres og formå at omsætte kundernes ønsker til funktionelle løsninger.

Derudover forventer vi, at du kan sætte flueben ved nogle af følgende kvaliteter:

  • Du kommer med en relevant uddannelse f.eks. cand.merc.mat., cand.it, cand.scient.oecon., datamatiker eller lignende. Eller med anden relevant baggrund i forhold til jobbet.
  • Du har erfaring som udvikler, men ikke nødvendigvis fra medie- eller bureaubranchen.
  • Du har kendskab til HTML, SQL og databasedesign.
  • Du har viden om marketing automation, og gerne Oracle Responsys, Eloqua eller ActiveCampaign. Dette er dog ikke et krav.
  • Du har en struktureret tilgang til opgaver og forstår at gennemskue komplicerede problemstillinger.

Derfor vil du gerne arbejde hos step

Din arbejdsplads på STEPs kontor i Nedergade i Odense ligger tæt på kaffebarer og fredagsbarer. Du bliver en del af en arbejdsplads med rig mulighed for personlig og faglig udvikling. Kollektivet, som de ynder at kalde sig, har +100 kollegaer, som udover at repræsentere et bredt fagligt spændfelt også er leveringsdygtige i masser af skæg og ballade på kontorgangene.

Søg stillingen