Indkøbsassistent - vigtig brik i en spændende virksomhed

Vi har travlt og ønsker at styrke vores team med en dygtig og erfaren indkøbsassistent til vores kontor i Viby J i Aarhus.

Jobbet

Vi prioriterer tætte og langsigtede relationer med vore kunder og leverandører. I samarbejde med vores kunder udvikler vi nye løsninger, der er tilpasset kundens behov og har brug for en kollega, der kan bidrage med, at vi altid har de komponenter til rådighed, der er nødvendige for at løse opgaven.

Som indkøbsassistent hos MultiQ Denmark A/S vil du komme til at indgå i det daglige samarbejde som del af det operationelle team, der består af vores: Projekt-, udviklings- og service/support afdelinger samt produktionen. Du vil referere til den projekt- og indkøbsansvarlige, som dennes højre hånd og vil blive mødt af en stor grad af frihed i dit daglige virke.

Dine arbejdsopgaver vil primært være:

  • Daglig opfølgning på lagerbeholdning set i forhold til produktionens aktuelle behov og fremtidige projekter.
  • Justering af lagerbeholdning og minimums lager efter historisk forbrug.
  • Dialog med leverandører, herunder indhentning af tilbud og ordreafgivelse.
  • Opfølgning på ordrens kvalitet (leveringstider, forventet kostpriser kontra faktuelle kostpriser).
  • Deltage i kontraktforhandlinger med leverandører.
  • Årlig leverandør gennemgang.
  • Månedlige justeringer af lagerbeholdninger og værdi.
  • Indberetning af forbrugs- og salgstal til det offentlige.
  • Udarbejdelser af lagerrapporter til CEO og bestyrelse.
  • Udarbejdelse af kostpriser til sælgere og søsterselskaber.
  • Review af salgsordre / ugentlige salgsordre gennemgang sammen med produktion og projektafdelingen.
  • Tilsikre at både indkøbs- og salgsordre bogføres med korrekte priser.
  • Hjemtagelse af nye produkter for test til udviklings- og salgsafdelingen.

Ovenstående kan du betragte som primære opgaver. Vi benytter os af en flad struktur, og du skal være indstillet på, at der også vil forekomme opgaver inden for; varemodtagelse og -forsendelse og produktion afhængigt af behovet. Dette fordi vi er en virksomhed, der hjælper og støtter hinanden på tværs af de enkelte teams.

Din fysiske placering i virksomheden vil være på vores adresse i Viby J, hvor der er stor mulighed for at få indsigt i alle virksomhedens funktioner.

Din profil og dine kompetencer

Vi vægter højt, at du har gode kommunikationsevner, og konstant er på udkig efter gode løsninger. Du arbejder struktureret, bevarer overblikket og er i stand til at fastholde fokus. Du trives i en administrativ rolle, hvor du har en bred kontaktflade og holder styr på alle trådene. Samtidig har du masser af drive og ambitioner for din egen faglige udvikling og dygtighed, og du motiveres af, at du med den rette indsats får mulighed for at realisere dem i dette job. Og så er du selvfølgelig en teamplayer, der altid arbejder på at spille dig selv og dine kolleger bedre. Desuden:

  • har du erfaring som indkøbsassistent i en industrivirksomhed.
  • har du viden og interesse for indkøb af tekniske produkter.
  • har du erfaring med at forhandle med leverandører og har flair for det.
  • har du øje for optimeringsmuligheder og er løsningsorienteret.
  • er du samarbejdsvillig og omstillingsparat.
  • er du positiv, serviceminded og udadvendt.
  • behersker du både dansk og engelsk i skrift og tale

Erfarne, engagerede og imødekommende kollegaer

Du bliver omgivet af erfarne, engagerede og imødekommende kollegaer, der brænder for deres job og for at gøre en forskel. Du kan glæde dig til at arbejde i et uformelt miljø, hvor vi udover det faglige også har fokus på en uhøjtidelig og kollegial omgangstone.

Søg stillingen