Financial Controller til SOS International Aarhus

I denne stilling er du både en dygtig håndværker og en profil, der udfører en rolle som partner for forretningen i relation til administration, regnskab og økonomi.

Du bliver en aktiv spiller i udviklingen af den fremtidige finansfunktion

SOS Internationals Finance-afdeling supporterer som Shared Service Center den danske og norske vejhjælpsforretning. De er en central del af den danske Finance-afdeling og nordiske Group Finance, som har base i København. Den danske organisation vil udvikle sig betydeligt de kommende år og Finance og din stilling har en central rolle i denne udvikling.

Dit primære ansvarsområde bliver at være med til at drifte, fastholde og udvikle Finance-afdelingen i Aarhus.

SOS International forsøger at arbejde smart og bruger forskellige datadrevne modeller til at udføre opgaverne effektivt. De excellerer i Excel, men forsøger at gøre brug af BI-platforme, systemfeatures og -udviklinger, hvor det er den rigtige løsning.

Opgaverne i stillingen er som udgangspunkt de nedenfor nævnte:

  • Aktiv deltager i måneds- og årsafslutning samt budgettering og forecasting. Afdelingen har det fulde regnskab lokalt, så du kan både arbejde med P/L, balance sheet, fortid, fremtid og likviditet. Interesserer du dig for SQL-forespørgsler, kan du bruge eller optimere de allerede fungerende forespørgsler, og har du nye ideer eller erfaringer, som kan løfte processerne med closing, vil du blive mødt af kollegial nysgerrighed og opbakning.
  • Del af gruppen der laver A-Z lønudarbejdelse for den danske organisation i systemerne Visma Multiløn, Acubiz og Planday. Har du erfaring med at udarbejde løn, er det derfor et plus.
  • Ansvarlig for afdelingens momsgruppe for DK og NO moms med udgangspunkt i etableret momsmodel, der sikrer opgørelse, sandsynliggørelse samt afstemning af moms. Du tilbydes at blive ejer af afdelingens momsbehandling.
  • Ansvarlig for kreditorhåndteringen med at drifte, udvikle og forbedre de eksisterende Invoice Processing-platforme (Readsoft Online). Her er det din rolle at drive overvågning, optimering og sparring til bogholderiets kreditormedarbejdere.
  • Ejerskab af veldefineret prokuramatrice og systemmæssig understøttelse ved opsætninger i ERP (Microsoft Dynamics AX 09).
  • Ad hoc-opgaver og projekter, herunder intern organisatorisk support.

For den rette kandidat er SOS International åbne overfor dine forslag til, hvilke opgaver du foretrækker at byde ind på, hvis ikke alle de ovenfor nævnte matcher din profil - fortæl os det i din ansøgning.

Faglig kompetent finance-profil

Vi ser gerne, at du kan nikke bekræftende til:

  • Erfaring og interesse for ovenstående fagområder.
  • Finansiel uddannelse inden for regnskab, revision og økonomistyring. Du sikres et tilpasset introduktionsforløb med fokus på sidemandsoplæring.
  • Nysgerrig, proaktiv, beslutningsdygtig og god kommunikator.
  • Holistisk forretningsforståelse og samtidig detaljeorienteret.
  • Empatisk holdspiller, som formår at bygge relationer til kollegaer og interne kunder.
  • God forretningsforståelse inden for Finance.
  • Erfaren bruger af ERP-systemer og Excel.
  • Gode sprogkundskaber på dansk og engelsk.

Virksomhedskultur med høj faglighed, plads til hinanden og til et godt grin

SOS International tilbyder den rette kandidat:

  • Et godt arbejdsmiljø i en dedikeret organisation og rummelig afdeling med en gennemsnitlig anciennitet på 8 år. Mulighederne hyldes i det ny hybride arbejdsliv, og derfor arbejder de både på kontoret og hjemmefra
  • Gode muligheder for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer
  • Attraktiv lønpakke med pension, fritvalgsordning og sundhedsforsikring
  • Nye lokaler i Aarhus N med indretning og faciliteter, der afspejler fremtidens arbejdsplads
  • Fri parkering ved firmaets adresse og mange muligheder med offentlig transport
  • Kantineordning, fri frugt, god kaffe og massageordning

Desuden har Aarhus-kontoret en aktiv personaleforening, som både arrangerer fester, sportsaktiviteter og spændende tilbud som fx sæsonkort til forlystelsesparker m.v.

Anders, som har arbejdet 6 år med finansiel controlling i afdelingen, beskriver kulturen på følgende måde:

”Vores afdeling har højt til loftet og en udtalt holdånd, som både viser sig med faglige opgaver og et rigtig godt socialt miljø. Vi respekterer hinanden og arbejder aktivt med vidensdeling, ligesom vi mødes til sociale aktiviteter i løbet af året. Vores afdelingsleder deler meget information med os og inddrager os i de forskellige opgaver, som vores team arbejder med. Vi er et mindre team på 7 personer på kontoret i Aarhus, og vi glæder os alle til at byde velkommen til en ny kollega!”

Søg stillingen