Servicechef

Har du erfaring med service og komplekse maskiner, og trives du i kombinationen af hands-on, ledelse og videreudvikling af en international serviceforretning?

Salg af serviceaftaler og træning af forhandlere

Som servicechef får du ansvaret for alle after-market aktiviteter til forhandlere i udlandet og direkte til danske kunder. Du får ledelse af ca. 5 medarbejdere.

Dine primære opgave består af:

  • service og support til forhandlere i udlandet og direkte til danske kunder, herunder salg af serviceaftaler, serviceydelser og reservedele
  • træning af forhandleres og kunders serviceteknikere
  • input til teknisk servicedokumentation og vedligeholdelsesvejledninger
  • reklamationshåndtering
  • daglig ledelse af service og reservedelsteamet.

Der er tale om et bredt job, som er teknisk funderet, og indeholder alt fra ledelse til videreudvikling af serviceforretningen, og hvor du af og til også er parat til at tage kedeldragten på, så du også kan hjælpe kunderne og dine medarbejdere.
Du vil naturligvis få en grundig oplæring i virksomhedens produkter.

Teknisk baggrund og erfaring med service og salg af service

Vi forestiller os, at:

  • Du har flere års erfaring med udvikling og salg af serviceydelser.
  • Du har erfaring med servicering og reparation af komplekse maskiner, f.eks. landbrugsmaskiner eller avancerede lastbiler med kranudstyr.
  • Du har erfaring med el og hydraulik, herunder diagramlæsning og fejlfinding.
  • Du har en teknisk uddannelse, som er platformen for din praktiske erfaring.
  • Du er positivt tænkende og får energi af kommunikation med andre mennesker. Du er samtidig den naturlige leder, som kan begå sig på alle niveauer med menneskelig respekt og med fokus på ordentlighed.
  • Det er en fordel, hvis du allerede har ledelseserfaring, men har du evnen og lysten til ledelse og er klar til ledelse af tekniske medarbejdere, hører vi også gerne fra dig.
  • Du kommunikerer på dansk og engelsk, både i skrift og tale.

Med dit høje energiniveau trives du i både det planlæggende og i det praktiske arbejde. Dine kollegaer vil se dig som en positiv og optimistisk leder, der har lyst til at gøre en forskel. Du har evnen til at bevare overblikket i pressede situationer, hvilket bl.a. er et resultat af din systematiske løsningsorienterede tilgang til opgaverne.

Det får kandidaten

I rollen som servicechef kommer du til at referere til den administrerende direktør, og du kommer til at indgå i virksomhedens ledergruppe. Du bliver en del af et velfungerende og professionelt team med erfarne medarbejdere, hvor der er plads til humor, sparring og udvikling. Du bliver leder for et team af ca. 5 personer i Danmark. Du får gode personlige udviklingsmuligheder, såvel fagligt som personligt, og du får direkte kommunikation med både kollegaer og kunder – på alle niveauer.

Søg stillingen