Skip to main content

Regnskabschef til Købmand Hansen, Henne Strand

Som regnskabschef har du ansvaret for økonomifunktionen i alle selskaber og får to medarbejdere i reference, der hjælper med bogholderi, udarbejdelsen af løn, diverse administration m.m. Du refererer til indehaveren og bliver en del af ledergruppen sammen med de daglige ledere af de forskellige forretninger.

Du er ansvarlig for håndteringen af de regnskabsmæssige discipliner, som understøtter forretningens kort- og langsigtede beslutninger. Samtidig får du en nøglerolle i den forretningsmæssige udvikling af hele organisationen.

Dine opgaver spænder bredt, og dit fokus er at sikre, at økonomifunktionen er effektiv og stabil. Du er ikke hævet over nogen type af opgaver, da hverdagen er kendetegnet af en hands on-tilgang til både stort og småt.

Din profil

  • Du har +5 års erfaring som ansvarlig for en regnskabsfunktion eller kommer fra en baggrund som revisor.
  • Du er kompetent inden for databehandling og IT.
  • Du arbejder struktureret, selvstændigt og leverer kvalitet til tiden.
  • Du evner at samarbejde på tværs af afdelinger og følger opgaverne til dørs.

Hvad er attraktivt ved jobbet

Du kommer tæt på en kommerciel forretning og får mulighed for at påvirke den forretningsmæssige og strategiske udvikling i en alsidig gruppe af forretningsområder, hvor der er et stærkt økonomisk fundament. Du bliver en del af en familieejet virksomhed, hvor ordentlighed, respekt og det at være i øjenhøjde er afgørende. Faglige udfordringer og variation i opgaverne er der rigeligt af. Lønpakken forhandles ud fra kvalifikationer.

Opgaver og ansvarsområder

  • Udarbejdelse af måneds-, kvartals- og årsregnskaber
  • Sikre en effektiv månedsafslutning, herunder afstemninger m.v.
  • Likviditetsforecast og -opfølgning. Sikre fornuftig risikostyring
  • Budgetudarbejdelse og -opfølgning for supportfunktioner
  • Sikre en effektiv bogholderi-, løn- og regnskabsfunktion
  • Drive en kontinuerlig udvikling af processer, rapportering og systemer (E-conomic)
  • Controlling og opfølgning på igangværende projekter
  • Udarbejdelse af business cases og præsentationer
  • Løbende rapportering, support og ad hoc analyser for ledergruppen og den samlede forretning
  • Sparring med indehaveren
  • Ansvar for kreditorområdet, betaling af kreditorer og slutfakturering af debitorer
  • Ansvar for bilagshåndtering og bogføring af indbetalinger
  • Kontakt til revisionen
  • Momsregnskab
  • Forsikringsadministration
  • Løbende ad hoc-opgaver

Søg stillingen