Skip to main content

Service- og logistikchef i Division for Indsamling og Kunder i Nordværk

Vil du være med til at forme fremtidens service- og logistikfunktion hos Nordværk? Nordværk søger en engageret og strategisk stærk service- og logistikchef, som kan omsætte deres forretnings- og divisionsstrategi til konkrete resultater samt skabe værdi for deres kunder og øvrige interessenter gennem en effektiv og miljørigtig service- og logistikenhed.

Din rolle

Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du som service- og logistikchef bliver en central del af Nordværks ledelsesstruktur. Du får ansvaret for ledelse af en enhed, som er organiseret i tre afdelinger, som hver er ledet af en afdelingsleder, henholdsvis Intern Service, Transport & Logistik samt Driftsplanlægning & Kontraktstyring.

Som service- og logistikchef refererer du til divisionschefen og indgår i divisionsledelsen samt i Nordværks chefforum. Divisionsledelsen består af divisionschefen og øvrige funktionschefer i divisionen og har til opgave at sikre driftsopfølgning samt omsætte, meningsskabe og implementere forretnings- og divisionsstrategier i egne enheder og arbejde med strategisk faglig udvikling af området. Divisionsledelsen er også ansvarlig for at koordinere den samlede drift i divisionen og understøtte samarbejdet på tværs af hele organisationen.

Service- og logistikchefen er leder af ledergruppen i egen enhed, Service & Logistik, og har ledelsesansvaret for hele enheden og personaleledelsen for afdelingslederne i enheden. Ledergruppen i enheden er ansvarlig for driftsafvikling, driftsplanlægning, faglig og strategisk udvikling af driften, trivsel i enheden og strategiimplementering.

Du får en central rolle i at omsætte, meningsskabe og implementere divisionsstrategien i egen enhed samt udvikle området løbende. Din primære opgave er at sikre en effektiv og harmoniseret service og logistikenhed med fokus på divisionens kerneopgave ”vi sikrer en effektiv og miljørigtig affaldsindsamling og logistik og yder en professionel rådgivning til vore interne og eksterne kunder”.

Enheden har flere lokaliteter inden for Nordværks driftsområde, med Hjørring og Aalborg som de primære. Det er derfor også her, din arbejdsplads hovedsageligt vil være.


Dine ansvarsområder

  • Ansvarlig for alle de tværgående service-, logistik og drifts- og planlægningsaktiviteter i divisionen og sikre en effektiv koordinering og understøttelse af enhedens opgaver og funktioner til de øvrige enheder i divisionen samt interne og eksterne interessenter og kunder.
  • Ansvarlig for den strategiske ledelse af kontraktmæssige relationer overfor interne og eksterne interessenter, kunder og renovatører samt de i denne forbindelse tilknyttede relationer til ejerkommuner samt sikre efterlevelse af regulativer og øvrige formalia over for ejerkommuner, kunder og andre interessenter.
  • Ansvarlig for at styrke ensretning og standardisering af serviceniveau, arbejdsgange, regulativer og opfølgning herpå overfor ejerkommuner samt interne og eksterne kunder og interessenter.
  • Ansvarlig for løbende at indgå i et konstruktivt samarbejde og dialog med ejerkommunerne og øvrige interne og eksterne interessenter og kunder ift. at kunne indfri den enkelte kommunes servicekrav og forventninger og derigennem levere den ønskede service inden for service, transport og logistik.
  • Ansvarlig for logistik, optimerings-, drifts- og planlægningsprocesser og systemer, som er forankret i enheden og løbende Implementering af nye innovative løsninger og effektive arbejdsgange inden for enhedens ansvarsområde.
  • Ansvarlig for at lede og skabe resultater gennem egne ledere, så de kan lede medarbejderne effektivt.
  • Sikre at afdelingsledere og medarbejdere har en tydelig forståelse for kerneopgaven og definere fælles målsætninger.
  • Ansvarlig for at arbejde struktureret med udvikling af medarbejderkompetencer i funktionen og have en klar vision for hvilke nøglekompetencer, der er nødvendige for at sikre god service og logistik på tværs af hele organisationen.
  • Løbende forventningsstemme med afdelingsledere og divisionschef om opgaver, beslutninger og roller og arbejde henimod, at Nordværk agerer som én samlet organisation.
  • Løbende optimere organiseringen af enheden Service & Logistik i samarbejde med divisionschefen og afdelingsledere.
  • Bidrage til at udvikle og formulere forretningsstrategier for Nordværk.
  • Budgetlægning og økonomiopfølgning i enheden.

Dine faglige og personlige kompetencer

  • Har erfaring med strategisk ledelse inden for service- og logistikområdet
  • Har stærke evner til at omsætte og eksekvere strategier til konkrete handlinger og resultater
  • Har erfaring med motiverende og udviklende personaleledelse af både ledere og team
  • Har kompetencer inden for tværfagligt samarbejde og relationsopbygning
  • Har gode kommunikationsevner og evnen til at skabe klarhed og mening i komplekse processer
  • Har erfaring med at styre og optimere drifts- og planlægningsprocesser
  • Er god til at lede opad i organisationen i spørgsmål relateret til driften, organiseringen og strategien med henblik på at udvikle og fremtidssikre organisationen

Vigtigste forventninger fra nærmeste leder

Det er naturligvis en fordel, hvis du har kendskab til affaldssektoren eller lignende sektorer, men det vigtigste er, at du har modet, nysgerrigheden og evnen til at lære sektoren hurtigt at kende.

Vi leder efter dig, der:

  • Skaber motivation og fremdrift gennem tydelig ledelse
  • Har fokus på at være netværksskabende og have strategisk eksekveringsevne og -vilje
  • Tager initiativ, både opad i organisationen og på tværs af afdelinger
  • Oversætter strategien og skaber motivation for at arbejde henimod målsætningerne for enheden
  • Har løbende fokus på at skabe synergier blandt afdelingerne i enheden
  • Skaber følgeskab og fælles retning med dem omkring dig
  • Arbejder aktivt med feedbackkultur som kræver gode relationer og samhørighed, samt søger samarbejde
  • Har forståelse for vigtigheden af ”sikker drift” inden for affaldsområdet samtidig med fokus på udvikling
  • Aktivt medvirker til at skabe en sund kultur med høj grad af psykologisk tryghed i egen enhed

Stillingen er nyoprettet, og derfor er forventningen, at service- og logistikchefen har fokus på at opbygge en ny enhed med tre afdelinger, som kan arbejde tæt sammen med klare samarbejdsflader og mål. Derudover er det vigtigt at sikre, at enheden kan levere en god og effektiv understøttelse af øvrige enheder i divisionen og Nordværk generelt samt have fokus på at minimere flaskehalse i beslutningsprocesser og afhængighed af enkeltpersoner i enheden.

Nordværk tilbyder

  • En central rolle i en innovativ og udviklingsorienteret organisation.
  • Mulighed for at præge og videreudvikle vores service- og logistikfunktion.
  • En spændende hverdag med stor indflydelse og samarbejde på tværs af organisationen.
  • En arbejdsplads, hvor der er fokus på udvikling, samarbejde og resultater.

Ansættelsesforhold og løn

Løn efter kvalifikationer og gældende overenskomst. Stillingen er uden højeste tjenestetid.

Arbejdspladsen vil som udgangspunkt være på Over Bækken 2, 9000 Aalborg eller Mandøvej 4, 9800 Hjørring, men du skal også forvente arbejdsdage og mødeaktivitet på Nordværks øvrige adresser.

Klar på at gøre en forskel – sammen med Nordværk?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Divisionschef Jens Boye på mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon 25204950. Han træffes ikke i uge 27, 30 og 31 grundet sommerferie.

Ansøgningsfristen er den 13. august 2025. Kandidaten forventes at tiltræde stillingen efter nærmere aftale, dog tilstræbes senest den 1. oktober 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 20. og 26 august 2025. Der er to samtalerunder, og kandidater til 2. samtale skal besvare personprofilanalyse og en case.

Nordværk ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold, til at søge stillingen.

Søg stillingen